Dostępność

Serwis jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i jest zgodny ze standardami W3C.

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ – OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

WSTĘP

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Milówce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.  o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony: https://poradniamilowka.pl/.

DATY PUBLIKACJI I AKTUALIZACJI

Data publikacji strony internetowej: wrzesień 2009 r., aktualizacja: 2014 r.;

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17.01.2020 r.

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Dokłada się starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • wersję kontrastową
  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu

Korzystanie z serwisu ułatwia wykorzystanie skrótów klawiaturowych.

Korzystanie ze skrótów:

Internet Explorer:
- Alt + klawisz dostępu, potwierdzić wybór klawiszem ENTER

Google Chrome:
- Alt + klawisz dostępu, w niektórych przypadkach Alt + Shift + klawisz dostępu

Firefox:
- Shift + Alt + klawisz dostępu

Opera:
- Shift + Esc, i wybrać klawisz dostępu z listy

Skróty klawiaturowe:

h - strona główna
s - wyszukiwarka
5 - kontrast
4 - informacje o dostępności
- największa czcionka
2 - średnia czcionka
1 - domyślna czcionka

Na stronie nie występują filmy.

Grafiki nie mają rozbudowanych opisów alternatywnych.

Niektóre obrazy zawierają tekst o słabym kontraście.

Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Pozostałe są poprawiane w miarę możliwości.

Nie wszystkie zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF są dostępne cyfrowo.

Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne cyfrowo (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR - optyczne rozpoznawanie znaków. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie: https://www.onlineocr.net/pl/ 
W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do Poradni w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.

W Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Milówce  dla strony https://poradniamilowka.pl/. przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative,
(pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że: strona https://poradniamilowka.pl/ spełnia wymagania w 81.14%

Link do wyniku ankiety: http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=73d3b5b7-b75f-4719-9512-204641688f46

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI I METODA OCENY DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-29. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników Poradni.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z  koordynatorem dostępności, którym jest Dyrektor Poradni Dorota Omyła e-mail: sekretariat@poradniamilowka.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu: 33 864 21 25. Tą samą drogą można składać wnioski  o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości plików bez audiodeskrypcji, itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Adres: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Milówce, ul. Dworcowa 17, 34 – 360 Milówka

Poradnia znajduje się na parterze Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Marii Konopnickiej w Milówce. Budynek położony jest na płaskim terenie. Brak różnic wysokości i przeszkód terenowych. Do Poradni można wejść tylko głównym wejściem od strony ulicy Dworcowej. Wejście jest ogólnodostępne. Aby wejść do budynku należy przejść przez bramkę, do budynku prowadzą cztery schody – brak jest podjazdu betonowego dla wózków, na schodach umieszczone są podjazdy metalowe. Brak jest odpowiednio umieszczonych poręczy. Do szkoły prowadzą podwójne drzwi dwuskrzydłowe otwierane ręcznie na zewnątrz. Po wejściu do holu głównego należy skierować się na lewo. Przy drzwiach wejściowych prowadzących do Poradni zamontowany jest domofon, umieszczony na wysokości umożliwiającej dostęp dla osoby na wózku. Domofon połączony jest z sekretariatem Poradni, po przedstawieniu się sekretarka zdalnie odblokowuje drzwi, które otwiera się do wewnątrz naciskając klamkę. Nad głównym wejściem do Poradni widnieje napis Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna oraz jej logo. Ponadto umieszczona jest tabliczka informacyjna z godzinami pracy placówki i godzinami przyjęć Dyrektora. Na drzwiach wejściowych umieszczone są aktualne informacje dotyczące funkcjonowania placówki.

Poradnia składa się z korytarza, pomieszczeń diagnostycznych, sekretariatu, gabinetu dyrektora oraz toalet (dla personelu oraz dla klientów).

Po wejściu na teren Poradni po prawej stronie w kolejności znajdują się: sekretariat, toaleta dla klientów (dostosowana do osób niepełnosprawnych), toaleta dla personelu, gabinet logopedy.

Po lewej stronie w kolejności znajdują się: gabinet logopedy, gabinet psychologa, sala konferencyjna, drugi gabinet psychologa i gabinet pedagoga.

Do gabinetu dyrektora wchodzi się przez sekretariat.

Wszystkie gabinety diagnostyczne są oznakowane numerami. Znajdują się przy nich tabliczki z informacją o przeznaczeniu gabinetu i osobach w nich pracujących.

Dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach, dostępne są wszystkie pomieszczenia przeznaczone do obsługi klientów. Wszystkie drzwi na terenie Poradni mają odpowiednią szerokość umożliwiającą swobodny przejazd osób na wózkach. Pomieszczenia nie mają progów.

Poradnia nie posiada własnych miejsc parkingowych. Miejsca parkingowe ogólnodostępne znajdują się wzdłuż chodnika przed budynkiem Szkoły, przy ulicy Dworcowej. Brak oznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Do Poradni i wszystkich jej pomieszczeń można wejść z psem asystującym.

W Poradni nie ma pętli indukcyjnych.

W Poradni dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. Na ścianach Poradni są pasy kontrastowe.

DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO – INFORMACYJNA

Po wejściu do Poradni pierwsze drzwi po prawej stronie to sekretariat, jest to miejsce gdzie można uzyskać podstawowe informacje. Sekretariat jest otwarty codziennie w godz. 7.30 – 15.30.

Wszelkie informacje w formie zdalnej można uzyskać dzwoniąc do Poradni nr tel. 33 864 21 25 lub wysyłając email na adres: sekretariat@poradniamilowka.pl

Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikujemy się z nią w formie określonej przez nią we wniosku, m.in. przez e-mail, SMS albo pisząc na kartce (to ostatnie może być przydatne dla osób niemówiących, które słyszą).

Istnieje możliwość zapewnienia przez pracowników Poradni asysty osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym – tel. 33 864 21 25

W przypadkach zaistnienia takiej konieczności pracownicy zapewniają szeroko rozumianą pomoc osobom tego wymagającym (objaśniają rozkład pomieszczeń oraz/lub zapewniają fizyczne wsparcie). W tym podczas ewakuacji.

Dla osób niepełnosprawnych zapewniamy również możliwość diagnozy poza terenem Poradni, po zgłoszeniu takiej potrzeby przez osoby zainteresowane.

Na naszej stronie internetowej zamieszczona jest informacja jaki jest zakres naszej działalności w języku łatwym do czytania (ETR ang. easy-to-read). Tekst został sprawdzony narzędziem informatycznym, które potrafi zmierzyć zrozumiałość tekstu na stronie: jasnopis.pl. Wyniki analizy wykazały, że klasa trudności tekstu to 2/7 – tekst bardzo łatwy.

W Poradni nie ma zainstalowanych urządzeń ułatwiających słyszenie.

Nie ma możliwości złożenia wniosku w formie filmu PJM.

Nie ma możliwości skorzystania z obsługi tłumacza PJM.

Na stronie internetowej Poradni nie ma filmu w PJM informującego o pracy Poradni.

INFORMACJA O PORADNI - TEKST ŁATWY

Czym zajmujemy się w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej?

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Milówce to miejsce, w którym dzieci i ich rodzice mogą uzyskać pomoc. Pracownicy naszej Poradni pomagają rozwiązywać różne problemy. Do naszych pracowników należą:

  1. Psycholodzy – pomagają radzić sobie w różnych sytuacjach oraz w rozwiązywaniu kłopotów. Na przykład kiedy człowiek nie wie jak rozwiązać trudne dla siebie problemy w szkole lub w domu,
  2. Pedagodzy pomagają w nauce, wymyślają różne sposoby jak najłatwiej uczyć się w szkole,
  3. Logopedzi uczą dzieci poprawnego mówienia.

Do naszej Poradni trzeba umówić się na spotkanie. Umówić dzień i godzinę spotkania można przez telefon lub trzeba przyjść samemu. Dzieci zawsze muszą nas odwiedzić z rodzicami. Czasem wystarczy jedno spotkanie, czasem musi ich być kilka. Żeby trafić do naszej Poradni należy przyjechać do Milówki. Poradnia jest w szkole obok straży pożarnej. Po wejściu do szkoły, po lewej stronie są drzwi z domofonem. Nad nimi widać nasz herb. Kiedy naciśnie się na guzik domofonu, ktoś zapyta o imię i nazwisko. Po naciśnięciu klamki można wejść do środka. Na korytarzu ktoś będzie czekał i udzieli pomocy. Na korytarzu są wieszaki, gdzie można zostawić swoją kurtkę. Są tam stoliki i krzesła gdzie możesz usiąść i poczekać. W czasie spotkania rozmawiamy z  rodzicami, z dzieckiem aby dowiedzieć się z czym są kłopoty. Potem dziecko zostaje w sali. Tam wykonuje różne zadania (czasem związane z czytaniem, pisaniem i liczeniem), rozmawia lub ćwiczy mówienie. Po spotkaniu możemy napisać opinię. Czasem jeździmy też do szkół i przedszkoli. Uczymy jak radzić sobie z różnymi problemami.